fbpx

To i owo Marketingowo #04 – Agnieszka Olczyk – Radio Płock FM

Takie wywiady jak ten sprawiają nam niewątpliwą przyjemność, ponieważ potrafią być bardzo inspirujące. Uwielbiamy, gdy nasi goście „poczęstują” nas czymś wyjątkowym ze swojego życia. Tak jest i tym razem… Słowem wprowadzenia – 11 kwietnia to małe medialne Święto. Dokładniej rzecz ujmując – Święto Radia. W związku z tym do naszego wywiadu zaprosiliśmy niesamowicie barwnego gościa… Nie przedłużając-drodzy czytelnicy, poznajcie Agnieszkę Olczyk! – prowadzącą program „Na Obcasach” w Radiu Płock.

(SM) – SheepMedia

(AO) – Agnieszka Olczyk

[Źródło: Archiwum Radia Płock FM]

(SM):Na samym początku dziękujemy Ci serdecznie za przyjęcie zaproszenia do naszego wywiadu! 😊 W pracy jako „Radiowiec” zazwyczaj to Ty prowadzisz wywiady, jak się czujesz po drugiej stronie, jest lekki stres? 😊

(AO): Bardzo dziękuję za wyróżnienie i zaproszenie do rozmowy.

Faktycznie, obecnie najczęściej jestem po stronie osoby zadającej pytania, ale warto wspomnieć, że swoje doświadczenia medialne zdobywałam jednak po drugiej stronie mikrofonu, gdyż od kilku lat zarządzam Biblioteką Pedagogiczną w Płocku, co wiąże się również z udzielaniem wywiadów. Tak więc z tym stresem to niekoniecznie – pytaj, o co chcesz 😊

(SM):Praca w radio może być spełnieniem marzeń wielu ludzi, czy jest to również Twoje wymarzone zajęcie? Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z radiem ?

(AO): Nigdy nie marzyłam, ani nawet przez chwilę nie myślałam o pracy w radiu… Myślę, że w tym przypadku inne osoby uwierzyły we mnie, zanim ja uwierzyłam w siebie.  Zaczęło się od tego, że byłam gościem – opowiadałam o działaniach kierowanej przeze mnie placówki, polecałam słuchaczom książki. W którymś momencie podczas luźnej rozmowy, padło hasło stworzenia programu dla kobiet. Nie było takiego formatu na antenie i generalnie w lokalnych mediach brakowało programu, który poświęcony byłby zagadnieniom istotnym dla współczesnych, nowoczesnych kobiet, więc zgodnie wyznawaną przeze mnie zasadą: „bój się i rób”, podjęłam wyzwanie. I tak popłynęłam… A praca w radiu okazała się wielką pasją – dziś to już nie tylko „obcasy”.

[Źródło: Archiwum Radia Płock FM]

(SM): Spotykasz na swojej drodze wielu ludzi – polityków, aktorów, działaczy, przedsiębiorców… Powiedz jak to robisz, że z każdym potrafisz znaleźć wspólny język. Czy to jest trudna sztuka?

(AO): Wydaje mi się, że pomaga w tym ciekawość drugiego człowieka, jego historii, pasji. Generalnie w pracy dziennikarza potrzebna jest ciekawość otaczającego świata i uważność na to, co dzieje się wokół. Na pewno w kontakcie z ludźmi nie zaszkodzi uśmiech 😊 I trzeba lubić ludzi – to chyba klucz do sukcesu.

(SM): A jakie wydarzenie związane z pracą w radio wspominasz najmilej?

(AO): Miłym wydarzeniem były drugie i trzecie urodziny radia, które miałam okazję świętować wraz z całą ekipą – to taki czas, kiedy podsumowuje się dotychczasowe osiągnięcia i snuje coraz śmielsze plany na przyszłość. Bardzo miłym i jednocześnie satysfakcjonującym wydarzeniem jest każdy finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który wspieramy jako radio, miedzy innymi zapewniając profesjonalne  nagłośnienie i realizując transmisje on-line.  A osobiście najmilej jest mi wtedy, kiedy otrzymuję telefony i wiadomości od moich rozmówców, którzy mówią lub piszą, że dziękują za rozmowę, za przyjazną atmosferę, pomoc w oswojeniu strachu przed występem na żywo przed tysiącami słuchaczy. Wiem, że ludzie dobrze się czują w naszej redakcji i to jest wielki sukces całego zespołu

[Źródło: Archiwum Radia Płock FM]

(SM): Przechodząc płynnie na tematy związane z marketingiem…  Jak postrzegasz istotę marketingu w firmach? Uważasz że jest to twór dobry tylko dla dużych firm, czy według Ciebie nawet mniejsze firmy powinny zainteresować się zagadnieniami z tej dziedziny?

(AO): Marketing jest kluczowym zagadnieniem, dla każdego kto chce odnieść sukces w swojej branży i zarabiać pieniądze – niezależnie czy jest to duża korporacja, czy mała kilkuosobowa firma. Warto zainwestować w przemyślane, dostosowane do potrzeb i grup odbiorców działania. Uważam, że nie osiągnie się prawdziwego sukcesu w biznesie bez strategii marketingowej.

(SM): Spotykając na co dzień różnych ludzi z różnych branż, jak oceniasz świadomość marketingową naszego społeczeństwa?

(AO): Bardzo różnie… Myślę, że w obszarze wiedzy i świadomości marketingowej jest jeszcze sporo do zrobienia i edukowania. Aczkolwiek coraz częściej nawet małe firmy świadomie decydują się powierzyć działania marketingowo-reklamowe specjalistom. Mają świadomość, że taka inwestycja zwróci się z nawiązką. Widzę to także wśród naszych klientów, którzy powierzają nam działania reklamowe; Ci którzy nam zaufają, zdecydują się  na proponowane przez nas działania, zadowoleni z efektów zawsze wracają.

[Źródło: Archiwum Radia Płock FM]

(SM): Wiemy, że sama również prowadzisz kanał  program „Na obcasach”, fajnie się go przegląda – tak lekko. Wszystko to Twoja inicjatywa? Czy masz jakieś swoje inspiracje?

(AO): Sama formuła programu ulegała zmianie. Od czasu premierowego odcinka we wrześniu 2019 zostały nazwa audycji i ja jako prowadząca 😊 Program w obecnej formie, jako sobotnia radiowa, dwugodzinna śniadaniówka na żywo funkcjonuje od prawie roku i był to pomysł dyrektora radia – jak się okazuje trafiony. Mam wolną rękę jeżeli chodzi o tematy, które poruszam w programie. Inspiruje mnie samo życie, sytuacja społeczna, ludzie. Czasami są to tematy lekkie, takie jak święta w domach znanych i lubianych czy komunikacja w związku, a czasami cięższe, ale niezwykle ważne, jak na przykład zaostrzenie przepisów aborcyjnych czy przemoc domowa. Z tematami, o których warto rozmawiać zgłaszają się do mnie sami ludzie – znajomi i nieznajomi, podsuwając kontakty do ciekawych osób, informując o ciekawych inicjatywach. Niezwykle cenię sobie takie sugestie i bardzo chętnie z nich korzystam. 

(SM): Czy audycję radiową o tej samej nazwie zawsze prowadzisz w…obcasach? 😊

(AO): Oczywiście! Zawsze i bez wyjątku! Nawet kiedy przebywałam na kwarantannie i program prowadziłam zdalnie, siedząc we własnym ogródku, na stopach miałam buty na wysokich obcasach. Nazwa programu charakteryzuje mój styl i tym samym zobowiązuje 😊

[Źródło: Archiwum Radia Płock FM]

(SM): Który z portali społecznościowych jest tym Twoim ulubionym?

(AO): Instagram. Bardzo lubię ten portal i uważam, że profile na Instagramie bardzo szybko i bardzo wiele mówią o użytkowniku. Potencjał Instagrama tkwi w formie przekazu graficznego.

(SM): Jakie masz rady dla ludzi podążających za swoimi marzeniami?

(AO): Bój się i rób, przekraczaj swoje granice, cały czas rozwijaj się i w każdy realizowany projekt wkładaj kawałek swojego serca…

(SM): Dziękujemy Agnieszko za rozmowę i miejmy nadzieję, że jeszcze kiedyś będzie możliwość porozmawiać!