fbpx

SOCIAL MEDIA, czyli jak oswoić tego SMoka?

Wydawać by się mogło, że w 2020 roku na palcach jednej ręki będę mogła policzyć przedsiębiorców, którzy nie mają kont firmowych w social media. Mam nieodparte wrażenie, że z roku na rok ten strach wręcz się pogłębia. Skandale wokół mediów społecznościowych, generują przekonanie, że jednym kliknięciem można zniszczyć cały dorobek firmy.

Bez przesady! Na publiczny lincz trzeba sobie zasłużyć;)

Jak zatem oswoić tego SMoka? Przede wszystkim wygospodaruj sobie czas na zapoznanie się z tematem mediów społecznościowych. Sam, albo z pomocą kogoś znajomego obejrzyj na czym polega i jak wygląda kanał firmowy na facebooku lub instagramie. Sprawdź wszystkie narzędzia, takie jak statystyki, planowanie postów, tworzenie promocji, kontrolowanie komentarzy itp.

Po 10 sekundach zauważysz, że ten SMok to najlepsza i najtańsza reklama na jaką możesz sobie pozwolić. Sama rozwinęłam kilkanaście marek praktycznie wyłącznie za pomocą SM. Odpowiednia strategia, dobry kontent i dopracowana grafika działają cuda.

“Nie mam czasu na SM”, “nie siedzę non-stop na facebooku”- te słowa padają u 100% moich klientów. Zawsze odpowiadam, że póki nie masz kilku marek na SM to nie musisz się o to obawiać. Dobrze skonfigurowane powiadomienia, mądrze zaplanowane posty wystarczą do prowadzenia w atrakcyjny sposób SMoka.

Jest tylko jedna podstawowa zasada- MUSISZ nauczyć się robić zdjęcia, gdy coś się dzieje w Twojej firmie. Śmiało mogę twierdzić, że jednym z najmocniejszych filarów Twojego SMoka będą treści zakulisowe, przedstawiające np: proces produkcji Twojego produktu lub Ciebie podczas pracy nad nowym projektem. W drugiej kolejności powinieneś kłaść nacisk na ofertę, a następnie na treści relaksujące, ale powiązane z Twoją branżą/firmą np: dzień otwarty lub Twój pies towarzyszący Ci w pracy.

Ustal sobie limit tygodniowy ilości postów. Na początku wystarczą Ci 2-3 posty tygodniowo z naprzemiennie wybraną tematyką: kulisy/oferta/relax. Pamiętaj, że SMok nie jest www, więc możesz pokazać swoją markę z ludzkiej strony. Profile najbardziej luksusowych marek również stosują mix treści.

Przygotuj się na odrzucenie. Choćbyś wymyślił lekarstwo na raka to i tak znajdą się tacy, którzy postanowią podważyć Twoją pracę. Uwierz mi, przechodziłam przez to wielokrotnie. Najlepsze co możesz zrobić to reagować z klasą, spokojnie i z ogromną dozą miłości:))) W każdym takim przypadku wyobrażam sobie po drugiej stronie bardzo cierpiącego człowieka, który walczy wykałaczką na oślep. Nie atakuję, ale doceniam jego zaangażowanie w życie mojej marki, jego troskę i uspokajam. W nielicznych przypadkach pozwalam sobie na uszczypliwość, oczywiście kontrolowaną i opartą na fachowej wiedzy.

Pamiętaj, oswojony SMok może przynieść Ci sporo radości i nowych klientów!


Autor: Dorota Kowalska

Dorota Kowalska- założycielka projektu Heart2art. Marketingowiec z wykształcenia i z pasji. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, na kierunku Marketing. Od 8 lat tworzę marketing firm w wielu branżach, od artystycznej, przez przemysłową, aż po rolniczą. Wyznaję zasadę, że w życiu zawodowym marketingowca nie ma zadań niemożliwych.