fbpx

Rozmiarowe zamieszanie – czyli jak poprawnie tworzyć grafiki na potrzeby Social Media

Każdy kto prowadzi swój firmowy fanpage często boryka się z doborem odpowiedniego kontentu graficznego. I nie mam tu na myśli aranżacji, czy doboru fontów. Często zastanawiamy się jakie rozdzielczości pliku zastosować, by efekt końcowy był niepodważalnej jakości niczym piosenka pt. Parostek w wykonaniu Krzysztofa Krawczyka.

Wychodząc naprzeciw waszej ciekawości, postanowiliśmy że zbierzemy wszystko w całość i zamieścimy właśnie w tym wpisie. Dzięki temu możecie sobie zerknąć, zainspirować się i zastosować w swoich produkcjach.

Zanim jednak to nastąpi musicie wiedzieć o tym, że Facebook często skaluje nasze dodawane kompozycje dlatego nie warto sugerować się najmniejszą wymaganą rozdzielczością.

Dla ułatwienia ten wpis podzielimy na 2 sekcje takie jak: Fanpage oraz Reklamy.

Miłej lektury!



Sekcja 1 – Fanpage

  1. Avatar – zdjęcie profilowe

Wymiar minimalny: 170px X 170px

Wymiar zalecany: 900px X 900 px

  1. Zdjęcie w tle

Wymiar minimalny: 820px X 320px

Wymiar zalecany: 1600px X 900 px

UWAGI: Pamiętajmy o rozmieszczeniu treści w miarę możliwości na środku obszaru roboczego.

  1. Zdjęcie w poście

Wymiar minimalny: 960px X 640px

Wymiar zalecany: 1200px X 900 px

UWAGI: Posty mogą być dodawane zarówno w orientacji pionowej jak i poziomej!

  1. Zdjęcie do wydarzenia

Wymiar minimalny: 1200px X 628px

Wymiar zalecany: 900px X 900 px

  1. Wideo w tle

Wymiar minimalny: 820px X 462px

Minimalna długość trwania video: 20 sekund

Maksymalna długość trwania video: 90 sekund 

  1. Wideo osadzone w poście (Proporcje) – 9:16 lub 16:9

Rozmiar maksymalny: 4GB

Maksymalna długość trwania video: 240 minut

  1. Zdjęcie w tle ( Grupy )

Wymiar minimalny: 820px X 462px

Wymiar zalecany: 1640px X 856 px

 

Sekcja 2 – Grafiki reklamowe

  1. Podstawowa reklama pozioma

Wymiar zalecany: 1200px X 628px

  1. Reklama karuzelowa

Wymiar zalecany: 1080px X 1080px

UWAGI: Maksymalna ilość kart to 10, minimalna 2

  1. Kanwa

Proporcje: 9:16 lub 1:1

UWAGI: Reklama ta jest wyświetlana tylko na urządzeniach mobilnych

  1. Pokaz slajdów

Proporcje: 9:16 lub 1:1

Powyższy artykuł będziemy aktualizować na miarę możliwości. Sami jesteśmy ciekawi jak bardzo zmieni się wszystko gdy powszechna stanie się nowa odsłona serwisu Facebook, która już przechodzi fazę testów.