Każdy kto prowadzi swój firmowy fanpage często boryka się z doborem odpowiedniego kontentu graficznego. I nie mam tu na myśli aranżacji, czy doboru fontów. Często zastanawiamy się jakie rozdzielczości pliku zastosować, by efekt końcowy był niepodważalnej jakości niczym piosenka pt. Parostek w wykonaniu Krzysztofa Krawczyka.
Wychodząc naprzeciw waszej ciekawości, postanowiliśmy że zbierzemy wszystko w całość i zamieścimy właśnie w tym wpisie. Dzięki temu możecie sobie zerknąć, zainspirować się i zastosować w swoich produkcjach.
Zanim jednak to nastąpi musicie wiedzieć o tym, że Facebook często skaluje nasze dodawane kompozycje dlatego nie warto sugerować się najmniejszą wymaganą rozdzielczością.
Dla ułatwienia ten wpis podzielimy na 2 sekcje takie jak: Fanpage oraz Reklamy.
Miłej lektury!
Sekcja 1 – Fanpage
- Avatar – zdjęcie profilowe
Wymiar minimalny: 170px X 170px
Wymiar zalecany: 900px X 900 px
- Zdjęcie w tle
Wymiar minimalny: 820px X 320px
Wymiar zalecany: 1600px X 900 px
UWAGI: Pamiętajmy o rozmieszczeniu treści w miarę możliwości na środku obszaru roboczego.
- Zdjęcie w poście
Wymiar minimalny: 960px X 640px
Wymiar zalecany: 1200px X 900 px
UWAGI: Posty mogą być dodawane zarówno w orientacji pionowej jak i poziomej!
- Zdjęcie do wydarzenia
Wymiar minimalny: 1200px X 628px
Wymiar zalecany: 900px X 900 px
- Wideo w tle
Wymiar minimalny: 820px X 462px
Minimalna długość trwania video: 20 sekund
Maksymalna długość trwania video: 90 sekund
- Wideo osadzone w poście (Proporcje) – 9:16 lub 16:9
Rozmiar maksymalny: 4GB
Maksymalna długość trwania video: 240 minut
- Zdjęcie w tle ( Grupy )
Wymiar minimalny: 820px X 462px
Wymiar zalecany: 1640px X 856 px
Sekcja 2 – Grafiki reklamowe
- Podstawowa reklama pozioma
Wymiar zalecany: 1200px X 628px
- Reklama karuzelowa
Wymiar zalecany: 1080px X 1080px
UWAGI: Maksymalna ilość kart to 10, minimalna 2
- Kanwa
Proporcje: 9:16 lub 1:1
UWAGI: Reklama ta jest wyświetlana tylko na urządzeniach mobilnych
- Pokaz slajdów
Proporcje: 9:16 lub 1:1
Powyższy artykuł będziemy aktualizować na miarę możliwości. Sami jesteśmy ciekawi jak bardzo zmieni się wszystko gdy powszechna stanie się nowa odsłona serwisu Facebook, która już przechodzi fazę testów.